Rotturdam
Image default
Bedrijven

Het aanbod van een grote internetbureau in Rotterdam | Zicht Online

Aan de andere kant gebruiken marketeers die gebruik maken van digitale inbound tactieken om online content te gebruiken om hun doelklanten aan te trekken op hun websites door hen nuttige activa aan te bieden. Een van de eenvoudigste maar krachtigste inbound digitale marketing activa is een blog, die uw website in staat stelt om te profiteren van de voorwaarden die uw ideale klanten zoeken.

Dit artikel is geschreven door Zicht Online, een full service internetbureau uit Rotterdam.

Welke soorten digitale inhoud moet ik creëren?
De aard van de inhoud die u maakt, hangt af van de behoeften van uw publiek in verschillende stadia van de reis van de koper. U moet beginnen met het creëren van koper persona’s (gebruik deze gratis sjablonen, of probeer makemypersona.com) om te identificeren wat uw publiek de doelstellingen en uitdagingen zijn in relatie tot uw bedrijf. Op een basisniveau moet uw online content erop gericht zijn om hen te helpen deze doelen te bereiken en hun uitdagingen te overwinnen.

Vervolgens moet u nadenken over wanneer zij het meest waarschijnlijk klaar zijn om deze content te consumeren in relatie tot de fase waarin zij zich bevinden in hun kooptraject. We noemen dit content mapping.

Met het in kaart brengen van content is het doel om de content te richten op basis van de inhoud:

De kenmerken van de persoon die de content gaat consumeren (dat is waar het gaat om de persoon van de koper).
Hoe dicht is die persoon bij het doen van een aankoop (d.w.z. hun levenscyclusfase).
In termen van het formaat van uw inhoud, zijn er veel verschillende dingen om te proberen. Hier zijn enkele opties die we aanraden om te gebruiken in elk stadium van de reis van de koper:

Bewustwordingsfase
Blog berichten. Geweldig voor het verhogen van uw organische verkeer in combinatie met een sterke SEO en keyword strategie.
Infographics. Zeer deelbaar, wat betekent dat ze uw kansen om gevonden te worden via sociale media verhogen wanneer anderen uw inhoud delen. (Bekijk deze gratis infographic templates om te beginnen.)
Korte video’s. Nogmaals, deze zijn zeer deelbaar en kunnen uw merk helpen om gevonden te worden door een nieuw publiek door ze te hosten op platforms zoals YouTube.
Overwegingsfase
Ebooks. Geweldig voor leadgeneratie, omdat ze over het algemeen uitgebreider zijn dan een blogpost of infographic, wat betekent dat iemand meer kans heeft om zijn contactgegevens uit te wisselen om deze te ontvangen.
Onderzoeksrapporten. Nogmaals, dit is een hoogwaardig contentstuk dat zeer geschikt is voor leadgeneratie. Onderzoeksrapporten en nieuwe gegevens voor uw branche kunnen echter ook werken voor de bewustzijnsfase, omdat ze vaak worden opgepikt door de media of de industriepers.
Webinars. Omdat het een meer gedetailleerde, interactieve vorm van video-inhoud is, zijn webinars een effectieve vorm van inhoud voor de afwegingsfase, omdat ze uitgebreidere inhoud bieden dan een blogbericht of korte video.
Beslissingsfase
Case studies. Gedetailleerde casestudies op uw website kunnen een effectieve vorm van inhoud zijn voor degenen die bereid zijn een aankoopbeslissing te nemen, omdat het u helpt hun beslissing positief te beïnvloeden.
Getuigenissen. Als case studies niet geschikt zijn voor uw bedrijf, is het hebben van korte getuigenissen rond uw website een goed alternatief. Voor B2C-merken, denk wat losser aan getuigenissen. Als je een kledingmerk bent, kunnen deze de vorm aannemen van foto’s van hoe andere mensen een shirt of jurk hebben gestyled, getrokken uit een hashtag met een merknaam waar mensen aan kunnen bijdragen.
Hoe lang duurt het om de resultaten van mijn inhoud te zien?
Met digitale marketing, kan het vaak voelen alsof je in staat bent om resultaten veel sneller te zien dan met offline marketing, omdat het makkelijker is om de ROI te meten. Het hangt echter uiteindelijk af van de omvang en effectiviteit van uw digitale marketingstrategie.

Als u tijd besteedt aan het opbouwen van uitgebreide koperspersoonlijkheden om de behoeften van uw publiek te identificeren en u zich richt op het creëren van kwalitatief hoogwaardige online content om deze aan te trekken en te converteren, dan zult u waarschijnlijk binnen de eerste zes maanden sterke resultaten zien.

Als betaalde reclame is onderdeel van uw digitale strategie, dan zijn de resultaten komen nog sneller – maar het is aan te raden om zich te concentreren op het bouwen van uw organische (of ‘gratis’) bereik met behulp van content, SEO en sociale media voor de lange termijn, duurzaam succes.

Heb ik een groot budget nodig voor digitale marketing?
Zoals bij alles hangt het er echt vanaf welke elementen van digitale marketing u wilt toevoegen aan uw strategie.

Als u zich richt op inbound technieken zoals SEO, social media en content creatie voor een bestaande website, dan is het goede nieuws dat u helemaal niet veel budget nodig heeft. Met inkomende marketing, de belangrijkste focus is op het creëren van hoge kwaliteit content die uw publiek zal willen consumeren, die, tenzij u van plan bent om het werk uit te besteden, de enige investering die u nodig hebt is uw tijd.

Met uitgaande technieken zoals online adverteren en het kopen van e-mail lijsten, is er ongetwijfeld enige kosten. Wat het kost komt neer op wat voor soort zichtbaarheid u wilt ontvangen als gevolg van de reclame.

Bijvoorbeeld, om PPC te implementeren met behulp van Google AdWords, zult u bieden tegen andere bedrijven in uw branche om te verschijnen aan de top van Google’s zoekresultaten voor zoekwoorden in verband met uw bedrijf. Afhankelijk van de concurrentiekracht van het trefwoord, kan dit redelijk betaalbaar zijn, of extreem duur, hetgeen

Voor meer info : bezoek de website